“Magiczny Botaniczny” otworzył sezon zimowy w Ogrodzie Botanicznym UW
Wystawa iluminacji “Magiczny Botaniczny”, inspirowana światem roślin i zwierząt, otworzyła sezon zimowy w Ogrodzie Botanicznym UW. Tegorocznym tematem przewodnim są cztery żywioły: ogień, woda, powietrze i ziemia. Na gości czekają zarówno nowe konstrukcje, jak i znane już iluminacje, a dodatkowo – rodzinna gra terenowa. Wystawa będzie otwarta do 16 lutego.
Przez całą jesień i zimę na odwiedzających czekać będzie magiczna odsłona opowieści o czterech żywiołach, którą zapoczątkowano w poprzednim roku. Do świata magii prowadzi zupełnie nowa, baśniowa brama. Wieczorem zwiedzający będą mogli spotkać Florę – boginię rozkwitającej przyrody. W podwodnej krainie zwiedzających zachwyci prawie trzymetrowa ryba, w strefie ognia „zapłonie” gigantyczne ognisko, w powietrzu warto wypatrywać nietoperzy, a na ziemi uroczych niedźwiadków. Premierowe atrakcje staną obok znanych już instalacji, tworząc trasę prawie 40 świetlnych przystanków.
W tym sezonie organizatorzy przygotowali także rodzinną grę terenową. Cały ogród stanie się planszą pełną zagadek i niespodzianek. Goście będą mogli wcielić się w poszukiwaczy, rozwiązując zagadki, które zamieniają zwykły spacer w pełną przygód podróż pośród żywiołów.
Wystawę zrealizowaną przez Uniwersytet Warszawski i Lumagicę – międzynarodowego kreatora ogrodów świetlnych, można będzie oglądać w Ogrodzie Botanicznym UW (Al. Ujazdowskie 4) do 16 lutego, przez cały tydzień (poza wtorkami).
Ze względu na rosnące w Ogrodzie chronione oraz trujące dla zwierząt gatunki roślin psy i koty nie mogą być wprowadzane na teren wystawy. Dzieci powinny przebywać pod opieką dorosłych.
Bilety można kupić online na stronie https://lumagica.pl/ lub w kasach Ogrodu Botanicznego UW w godzinach otwarcia wystawy.
Studenci, doktoranci i pracownicy UW oraz dzieci do 5. roku życia mogą oglądać wystawę bezpłatnie. Kody umożliwiające darmowe wejście dla osób związanych z Uniwersytetem są dostępne na portalu Moje Konto UW.
Wystawa zbudowana została z wykorzystaniem energooszczędnego oświetlenia LED, dzięki czemu zużycie energii jest minimalne – podobne do tej, jaką generuje winda w bloku.
Dochód ze sprzedaży biletów na wydarzenie pomoże ogrzać szklarniowe kolekcje roślinne Ogrodu, które można podziwiać również zimą.