logo Uniwersytet Warszawski

Sukces polskiej reprezentacji na Międzynarodowej Olimpiadzie Biologicznej Drukuj
środa, 24 lipca 2019 22:51

IBO2019_ilustracja W ostatnią niedzielę zakończyła się 30. Międzynarodowa Olimpiada Biologiczna na Węgrzech. Wzięło w niej udział 285 uczniów z 74 krajów z całego świata. Czterej uczniowie reprezentujący Polskę zdobyli cztery srebrne medale. Są one przyznawane zawodnikom, których wyniki z dwóch egzaminów teoretycznych i czterech egzaminów praktycznych mieszczą się w górnych 30% listy rankingowej (http://ibo2019.org/...IBO2019.pdf).

Opiekunami polskiej reprezentacji byli dr Takao Ishikawa, dr Piotr Bernatowicz i mgr Jakub Baczyński z Wydziału Biologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Istotna publikacja o wiromie jelitowym człowieka Drukuj
poniedziałek, 22 lipca 2019 23:12

Dr hab. Łukasz Dziewit i doktorant ZGB mgr Przemysław Decewicz współautorami pracy w Nature Microbiology.

Szeroko zakrojone badania (przy udziale ponad stu naukowców z 65 krajów) dotyczyły filogeografii i ewolucji bakteriofaga crAssphage, składnika ludzkiego wiromu jelitowego.

Więcej o wynikach badań można przeczytać w serwisach Nauka w Polsce (http://naukawpolsce.pap.pl/…/wirus-crassphag) i EurekAlert (https://www.eurekalert.org/pub_releases/…/uond-nvf071119.php).

OFICJALNE GRUPY UW NA FACEBOOKU Drukuj
poniedziałek, 22 lipca 2019 23:01

Grupa_Studenci_UW_ilustracja Wszystkich studentów Wydziału Biologii, a w szczególności przyszłych studentów I roku studiów licencjackich i magisterskich, zachęcamy do dołączenia do oficjalnej grupy studentów UW na Facebooku.
www.facebook.com/groups/UWstudenci

Powstająca platforma to kanał komunikacji dla społeczności Uniwersytetu, a jej celem jest wymiana informacji o wszystkim, co dotyczy studiowania na UW. To właśnie tu uzyskasz prawidłowe i w pełni merytoryczne odpowiedzi na nurtujące Cię pytania oraz dowiesz się, co aktualnie dzieje się na naszej uczelni!

Are you coming from abroad to study at the UW? Join “Welcome at the University of Warsaw” group! Learn more about studying at the UW, meet new people and take part in the events aimed at students from all over the world!
www.facebook.com/groups/WelcomePointUW/

Uroczyste obchody 50-lecia Wydziału Drukuj
poniedziałek, 17 czerwca 2019 09:34

50lecie_WB_ilustracja

Z okazji obchodów 50-lecia Wydziału Biologii UW 13 czerwca br. odbyła się uroczysta sesja historyczno-naukowa.

W trakcie sesji wysłuchano wspomnień związanych z budową obecnej siedziby Wydziału, a także doniesień naukowych dotyczących wybranych aktualnych badań. W holu budynku na sesji plakatowej prezentowany był dorobek wszystkich grup badawczych.

Szczegółowy program wydarzenia (pdf)

Zdjęcia archiwalne (pdf)

Zdjęcia z uroczystości - fot. Marcin Kluczek

KOLEJNYCH DWÓCH BIOLOGÓW MOLEKULARNYCH Z POLSKI W EMBO Drukuj
środa, 12 czerwca 2019 10:18

EMBO logoPrestiżowa Europejska Organizacja Biologii Molekularnej (EMBO) poszerzyła swoje grono o kolejnych wybitnych przyrodników.  Jest wśród nowo wybranych dwóch Polaków: prof. Andrzej Dziembowski z Instytutu Biochemii i Biofizyki PAN oraz dr hab. Marcin Nowotny z Międzynarodowego Instytutu Biologii Molekularnej i Komórkowej.

więcej informacji